середа, 22 березня 2017 р.

«МІЙ ДРУГ – ДОРОЖНІЙ РУХ» ( ПІДГОТУВАЛА : ВИХОВАТЕЛЬ ІНТЕРНАТНОЇ ГРУПИ ОЛЕФІРЕНКО ГАЛИНА ІВАНІВНА)

Мета: поглиблювати знання дітей про особливу роль знання правил дорожнього руху; вчити аналізувати поведінку на дорозі, робити висновки, активно брати участь у іграх, розвивати артистичні здібності
(Учні поділені на групи; кожна команда готує свою назву, девіз та емблему. Клас оформлений таблицями з ПДР; малюнками за темою та . Звучить фонограма автомобільних сигналів)
Вихователь: Доброго дня, юні знавці дорожнього руху! Ми раді вітати вас на нашій шоу-вікторині! З кожним роком все жвавіше стає на вулицях міст та сіл: рухаються машини, мотоцикли, автобуси. Одні везуть продукти та одяг до магазинів, інші – розвозять хліб, будівельні матеріали. Та для того, щоб автомобілі швидше постачали вантаж до місця призначення, необхідно створювати умови, за яких вони могли б без будь-яких перешкод рухатися населеним пунктом. Діти, щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні чітко дотримуватися встановлених правил дорожнього руху. Впевнена, що ви з ними добре знайомі, адже вони зовсім нескладні.

 Ведучий Сьогодні ми не тільки пригадаємо правила дорожнього руху, а й доведемо, що дотримуємось правил поведінки на вулицях . А оцінити ваші знання нам допоможе наше вельмишановне журі, у складі якого є вчителі які добре знають ПДР бо крім того, що це пішоходи – вони ще і водії.
Конкурс № 1. Привітання команд, оголошення назви та девізу.
(Діти розповідають правила ДР в вигляді віршів).
«Пішоходи»
Треба всім не забувати,
Що дороги, де машини,-
Це не місце для розваги.
Там не можна пустувати
І футбольний мяч ганяти –
Можна враз недоглядіти –
Й під машину залетіти .
Дітвора повинна знати:
На подвірї треба грати.
1. Як не глянув ти ліворуч,
Не дав транспорту пройти –
Той не зможеш ти безпечно
Вулицю всю перейти.
2. Вибігати на дорогу –
дуже небезпечно
А особливо, коли там –
 мчить транспорт безкінечно!
3. Припарковане авто
зменшить оглядовість,
Тому вихід із-за нього –
це жахлива повість.
4 Знає будь-яка дитина:
Йти не можна де машини.
Тому Лєра із Захаром
Йдуть собі по тротуару.
5 Світлофор потрібен всім:
І дорослим, і малим.
Він на вигляд грізний, строгий
І важливий командир.
А що хоче він сказати,
 треба по очах читати!
(відповідно до слів показує круги: червоний жовтий, зелений)
«Велосипедисти»
. Як виїхав ти на дорогу,
 То знай одну пересторогу:
Педалі швидко не крути,
 Авсі машини пропусти.
З історії велосипедів:
У Європі першим його винайшов німецький лісник Дрез. Він приробив руль до самоката. Наступним був Дальзель. Він винайшов педалі. У 1865 році французи Мішо Лальман сконструювалиперший металевий велосипед. Він був удвічі важчий за сучасний, але найбільший недолік,що велосипед трясло на вибоїнах. Він отримав назву «Кісткотряс».І лиш ветеринар із Шотландії
Данлоп – здогадався прикріпити навколо коліс гумовий садовий шланг і їздити стало набагато зручніше.
Спочатку з велосипедистів сміялися. Поліція намагалася заборонити велосипеди, бо вважали, що  вони заважають дорожньому руху. Але нині це легкий, маневрений, дешевий і екологічний вид транспорту. Він набуває популярності у всьому світі.
Але щоб ним безпечно користуватися треба теж дотримуватись правил:
1.     На проїжджу частину дороги дозволяється виїздити з 14 років.
2.     Не можна їєдити удвох.
3.     У велосипеда мають бути справні гальма, фари.
4.     Можна їздити по велосипедній доріжці або на відстані 0,5 м від правого краю дороги.
5.     Завжди потрібно показувати у який бік велосипед повертає.
6.     Уночі їздити треба лише з ввімкнутими фарами та зі світловідбивними щітками.
 Вед: Ось ми і пригадали деякі правила, а зараз невеличка вікторина. Я буду задавати вам питання, а ви повинні швиденько мені відповідати.
Конкурс № 2 Кожна команда по черзі відповідає на питання вікторини
Вікторина:
1. Де і як повинні рухатися пішоходи?
2. У яких місцях пішоходам дозволяється переходити вулицю?
3. Які наземні види транспорту ви знаєте?
4. Що таке перехрестя?
5. Що називається регульованим перехрестям?
6. Що означає зелений сигнал світлофора?
7. Чи можна перебігати вулицю?
8. Де повинні перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу?
9. Що означає жовтий сигнал світлофора?
10. Що означає червоний сигнал світлофора?
Вед: А хто знає, що означає слово «світлофор»?
(Невеличка довідка. Слово складається з двох частин: «світло» і «фор».
Значення слова світло нам відомо, а слово фор походить від грецького «форос» – «носій».)
А зараз невелика пауза. У нас є ще одна група учасників дорожнього руху. Це:
«Пасажири»
Містом швидко
 Мчать машини,
Мотоцикли і таксі.
І тому обовязково
Треба знати нам усім
Щоб не сталося біди,
Руху правила завжди
Кожен має памятати
І других того навчати.
1.     При посадці треба почекати. Доки транспорт зупинеться.
2.     Коли чекаємо транспорт. Не слід штовхатися, можна потрапити під колеса.
3.     Не створювати тисняви при посадці.
4.     Виходити з транспорту треба на зупинці та зачекати, щоб він відїхав.
5.     В салоні автобуса треба вибрати собі місце, щоб не заважати іншим.
6.     В салоні не слід голосно кричати, співати, сміятися, штовхати інших.
7.     Не стрибати із транспорту на ходу.
8.     Не їхати на підніжках.
9.     Не висовуватись з вікон  транспорту що рухається.
10.           Не перешкоджати зачиненню дверей.
Конкурс № 3 Команди відгадують загадки
1. Біжать чотири брати
І один одного не можуть наздогнати.
(Колеса)
2. Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорові очі
Я маю недарма…
(Світлофор)
3. Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай, тролейбус)
4. Тримаюсь лише на ходу,
А як зупиниш – упаду.
(Велосипед)
5. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(Світлофор)
6. З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль,
З дзвоником, а не двері.
(Велосипед)
7. Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороконіжка.
(Поїзд)
8. Довгий хвіст дугою тягне за собою
(Тепловоз)
Вед: Ми вдячні вам за вірні відповіді і переконалися в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі Зараз ми перевіримо наскільки вправно ви їх виконаєте. Впевнені, що в майбутньому дехто з вас мріє стати водієм. Насправді це досить складна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.
 «Мозковий штурм»
Кожній команді по черзі пропонується 10 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.
Запитання для команд:.
І команда.
1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).
4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).
5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).
6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).
7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).
8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).
9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).
10. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).
ІІ команда.
1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).
2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).
3. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі …(вертикальна дорожня розмітка).
4. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).
5. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).
6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).
7. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та …(горизонтальна).
8. Загальною ознакою заборонних знаків є…(коло з червоною облямівкою та білим фоном).
9. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні).
10. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).
Оцінка туру: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.

Конкурс № 4. На сцену виходять по черзі по два учасники від кожної команди. На папері намальовані автомобілі. Завдання: порахувати машини, які рухаються вправо і вліво.
Конкурс № 5. На аркуші паперу намальовано карту міста. Необхідно допомогти автомобілісту знайти шлях до бензоколонки.
Вед: Сьогодні ми переконалися, що ви виховані та слухняні, уважні пішоходи. Поки журі підбиває підсумки,
Підведення підсумків.
А зараз ви прослухаєте легенду про пихатого мандарина ( у Китаї це державний урядовець). Я хочу щоб ви зробили висновок, який і буде підсумком нашої бесіди (легенда про розумного але пихатого мандарина,
розумного чернця, життя метелика, яке залежало від багача
) (№10/жовтень/2014)
-                    Що з почутого сьогодні вам запам'яталося?
-                    Що ви взяли для себе із сьогоднішнього заходу?
-                    Що сподобалося?
Висновок:  Сьогодні ми торкнулися дуже важливої теми – життя. І я впевнена, що ви дуже уважно слухали висловлення  і все ж зрозуміли, що саме для вас означають правила дорожнього руху. То ж давайте разом користуватися нашими правилами життя.
-                    Намалюйте на чистих аркушиках оцінку заняття - один із трьох виразів обличчя:
o   усміхнене;
o   байдуже;
o   скривджене;
Подяка усім за участь у роботі.
На перерві розгадування кросворду:
1.     Як потрібно поводитися у салоні автобуса, коли ви є пасажиром? (чемно)
2.     Опинившись на вулиці ми одразу стаємо учасниками дорожнього руху як… (пішоходи)
3.     Перед поїздкою на велосипеді необхідно перевірити чи справні… (гальма)
4.     Як називали перший велосипед який сконструювали у 1865 році (Кісткотряс)
5.     Легкий, маневрений ,дешевий і екологічний вид транспорту – це… (велосипед)
6.     Якам має бути взуття велосипедиста? (Міцним)
7.     Велосипед повинен мати справний звуковий сигнал - … (дзвінок)

У вертикальній рамці оцінка роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар